ソーシャルゲーム市場参入と成功戦略分析2013(Social Gaming Market Entry and Success Strategy Analysis 2013)...市場調査レポートについてご紹介

▼当市場調査レポートの詳細内容確認、お問い合わせ及びご購入申込は下記ページでお願いします。▼マーケットレポート

【レポートの概要(一部)】

1.0 EXECUTIVE SUMMARY 3
2.0 FETAURES THAT NEED TO INCORPORATE WITH SOCIAL GAME 5
3.0 CORE CHOICES OR STEPS TO FOLLOW 8
4.0 POPULAR VS. NEW GAMING IP: WHAT TO FOLLOW? 9
5.0 COSTS CALCLUATION FOR 4 GAMES SERIES VS. 25-50% SUCCESS CASE 11
6.0 RISKS ASSOCIATED WITH SOCIAL GAMING SUCCESS 13
7.0 HOW TO CREATE SUCCESSFUL GAMING IP LINE? 14
8.0 HOW TO MINIMIZE MARKETING & USER ACQUISITION COST? 16
9.0 HOW TO USE MONETIZATION STRATEGIES? 18
10.0 HOW TO BUILD STRONG DEVELOPMENT CHAIN? 20
11.0 PRETTY SIMPLE’S CRIMINAL CASE LESSON 22
11.1 LESSON FOR THE GAME CRIMINAL CASE 23
11.2 STRATEGIC LESSON FROM COMPANY PRACTICES 23
11.3 WHAT THE INDUSTRY CAN LEARN FOR THEIR LONG TERM STRATEGY? 24
12.0 SOJO STUDIO’S WETOPIA AND JOY KINGDOM LESSON 25
12.1 LESSON FROM WETOPIA: CHARITIES FOR CHILDREN 25
12.2 LESSON FROM JOY KINGDOM: CHARITIES FOR ANIMAL 26
13.0 KING.COM LESSON 28
14.0 ZYNGA LESSON 30
14.1 INITIAL SUCCESS STRATEGY 30
14.2 REASONS OF RECENT DOWNFALL AND LESSON FOR INDUSTRY 31

Figure 1: Nightclub City vs. Party Central Case 10
Figure 2: Cost vs. Revenue for Successful Single vs. Series of Social Games 11
Figure 3: Retention Funnels to Monitor Game Performance 18
Figure 4: Due Diligence Checklist for Social Game Developers 20
Figure 5: Objects in Criminal Case 22
Figure 6: Contribution for Children Education in WeTopia 26
Figure 7: Contribution for Animals in Joy Kingdom 27


【レポート販売概要】

■ タイトル:ソーシャルゲーム市場参入と成功戦略分析2013(Social Gaming Market Entry and Success Strategy Analysis 2013)
■ 発行日:2013年10月7日
■ 調査会社:Mind Commerce
■ 商品コード:MCM31221026
■ 調査対象地域:グローバル
※当サイトは世界の市場調査レポート紹介サイトです。市場規模、市場動向、市場予測など、多様な分析データを含むグローバル調査レポートをご案内致します。日本国内を含むアジア太平洋、中国、ヨーロッパ、アメリカ、北米、中南米、中東、アフリカ地域などにおける、製品、サービス、技術、企業(メーカー、ベンダー)、市場シェア、市場環境など多様な項目に対応致します。当サイトでご紹介するレポートは「市場調査レポート販売サイトのMarketReport.jp」でお問い合わせ及びご購入可能です。